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Supply Chain Management (6) / 供应链管理 (6) / サプライチェーンマネジメント (6)

日本語は最後にあります。

Listed in English, Chinese, and Japanese in that order.

Please note that this is an automatic translation.

英文、中文和日文,依次排列。

请注意,这是一个自动翻译,任何错误的翻译都应予以确认。

 

 

Supply Chain Management (6)

Recently, I tuned into a lecture at the Open University of Japan, diving into "Process Analysis and Design of Supply Chains". Key to this subject is inventory management, which involves juggling the flow of goods and information from suppliers to customers and vice versa. The main goal? Balancing minimized costs with adequate service levels - essentially, reducing inventory whilst ensuring prompt delivery times and quantities.

There are three supply chain indicators: throughput (TH), work-in-process (WIP), and lead time (LT). Using a container ship's liner service as an example, TH is the rate of vessels leaving the port, WIP signifies the total vessels in route, and LT is the time from inbound to completion. Striking a balance here is crucial. More vessels increase throughput, but too many will result in port waiting times.

Intriguingly, Little's Law, which states that average LT equals average WIP divided by average TH, has its place in steady supply chain management. To maintain this steady state, it's essential to identify bottlenecks to boost service rates, and prevent unlimited inventory growth for cost-efficiency and improved service. Truly, the art of supply chain management lies in the balance.

Relationship between WIP and throughput

 

供应链管理 (6)

最近,我观看了日本开放大学的一堂课程,副标题为"供应链的流程分析和设计"。在这个主题中,关键在于库存管理,它涉及从供应商到客户以及反向流动的商品和信息的处理。主要目标是什么呢?那就是在降低成本和保证足够的服务水平之间找到平衡 - 从本质上说,就是在保证交货时间和数量的情况下减少库存。

供应链有三个关键指标:吞吐量(TH)、在制品(WIP)和前置时间(LT)。以集装箱船的班轮服务为例,TH 是船只离开港口的速度,WIP 代表在路上的船只总数,LT 是从入港到完成的时间。在这里找到平衡非常重要。更多的船只会增加吞吐量,但如果船只太多,会导致港口等待时间。

令人着迷的是,利特法则在供应链管理的稳定状态中也有一席之地。利特法则的内容是,平均 LT 等于平均 WIP 除以平均 TH。为了保持这个稳定状态,我们需要找出瓶颈来提高服务率,并防止库存无限制的增长,以实现成本效益和提高服务。可见,供应链管理的艺术在于平衡。

在制品和产量之间的关系

 

サプライチェーンマネジメント (6)

先日、放送大学で「サプライチェーンのプロセス分析と設計」という講義を受けました。その内容について、分かりやすくまとめてみたいと思います。

サプライチェーンの性能を評価するためには、まず商品や情報の流れを理解することが重要です。商品は供給者から製造、卸売、小売り、そして最終的に顧客へと移動します。一方、情報は顧客から逆のルートで流れ、供給者に到達します。

サプライチェーンの管理においては、二つの目標のバランスを取ることが求められます。一方ではサプライチェーン全体のコストを最小限に抑えるため、在庫を少なくする。一方で、納期や数量を適切に実現するためのサービスレベルを保つため、在庫を増やす。この微妙なバランスを在庫管理を通じて調整することが求められます。

さらに、サプライチェーンには3つの重要な指標が存在します。コンテナ船の定期航路を例に挙げると、スループット(TH)は港からのコンテナ船の出港速度、WIP(Work-In-Process)は航路上にある船の総数、そしてリードタイム(LT)は投入から完成までの時間を指します。スループットを増やすためには船を増やす必要がありますが、増やしすぎると入港待ちの時間が長くなるため、WIPとスループットのバランスが重要となります。

これらの考え方はリトルの法則としてまとめられています。これは、平均LTは平均WIPを平均THで割った値と等しいというもので、定常状態で成立します。サプライチェーンのビジネスプロセス構造はこの定常状態を保つように設計され、サービス率を向上させるための本当のボトルネックを見つけ出すとともに、在庫が無制限に増加しないように注意が払われます。

このように、サプライチェーン管理は多くの要素のバランスをうまく取ることが求められる難しさがありますが、理論を理解し、それを現場に適用することで、より効率的で効果的なビジネスプロセスを構築することができます。

WIPとスループットの関係

 

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