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Quality control, the "key" of basics / 质量控制,是基本的 "关键" / 品質管理、基本の「き」

日本語は最後にあります。
Listed in English, Chinese, and Japanese in that order.
Please note that this is an automatic translation.
英文、中文和日文,依次排列。
请注意,这是一个自动翻译,任何错误的翻译都应予以确认。

 

 

Quality control, the "key" of basics

Quality control, I would like to raise the following three basic "Key" points

 

Observe the rules

It is very important to understand and follow social rules, company rules, workplace rules, and work rules.

In manufacturing plants, work instructions are provided, but it is often the case that workers do not follow the instructions.

The following two reasons may be considered.

1) The work instructions are different from the work to begin with and are not updated. In addition, the explanations are difficult to understand and comprehend.

2) The work instructions are not used for worker training. They are just for decoration (for customer audits?).

Work rules are not followed, and workers become self-starters, unknowingly creating defects.

 

Organizing, neatness

Seiri: Sorting out what is necessary and what is not, and eliminating what is not necessary.

Seiton: Ensure that necessary items can be quickly retrieved and used when necessary.

There are two patterns of situations where these are not done properly.

1. The work area is filled with many things, and what is necessary is mixed in with what is not, creating what is called clutter.

2. the work area appears to be clean and in good condition, but no one knows where the necessary items are (only the person who has put them away knows).

Both of these conditions hinder work and do not allow for quality control.

 

The back-end process is the customer

A product is completed through several processes.

The next process is the customer's, and the worker should do his/her own work with that in mind.

In other words, do not pass on to the next process, which is the customer, anything that has gone wrong in your work. Only good products are handed over.

It is important to firmly instill this point in the training of workers.

 

质量控制,是基本的 "关键"

质量控制,基本的 "关键 "是要提出以下三点

 

遵守规则

了解和遵守社会规则、公司规则、工作场所规则和工作规则是非常重要的。

在制造厂中,有工作指令,但经常出现不按指令进行工作的情况。

以下两个原因可以被认为是可能的原因。

1.工作说明与工作开始时不同,没有更新。 此外,解释是难以理解的,不能被理解。

2.工作指示没有用于工人培训。 它们只是用于装饰(为客户审计?)

工作规则没有得到遵守,工作变成了自我指导,无意中产生了缺陷。

 

组织、整洁

整理:整理出哪些是必要的,哪些是不需要的,消除不需要的东西。

整理:确保必要的物品在必要时能迅速取回并使用。

这些工作做得不好的情况有两种模式。

1. 工作区堆满了东西,必要和非必要的物品混杂在一起,是所谓的 "杂乱无章。

2. 工作区似乎处于良好的清洁状态,但不清楚必要的物品在哪里(只有整理的人知道)。

这两个因素都阻碍了工作,质量不能说是可控的。

 

后端过程是客户

一个产品是通过几个过程完成的。

在工作中,要有下一个过程就是客户的心态。

换句话说,不要把你工作中出错的东西转交给下一个过程,也就是顾客。 只有好的产品才能交出去。

在对工人的培训中灌输这一点很重要。

 

品質管理、基本の「き」

品質管理、基本の「き」は以下の3点を上げたい

 

ルールを守る

社会のルール、会社のルール、職場のルール、作業のルールを理解し守ることはとても大切である。

製造工場において作業指示書はあるが、その通りに作業をしていなことが当たり前のように多い。

以下の2つが原因として考えられる。

1.そもそも作業指示書が作業内容と違い、更新されていない。また説明がわかりにくく理解できない

2.作業者教育に、その作業指示書を使っていない。ただの飾り物になっている(顧客の監査のため?)

作業のルールを守らず、自己流となり、知らず知らずのうちに不良を作り出すことになる。

 

整理、整頓

整理:必要なものと、必要でないものを仕分け、必要でないものは排除すること

整頓:必要なものが、必要な時に、すぐに取り出し使えるようにしておくこと

これらが適切にできていない状態が2パターンある。

1.作業エリアが多くのものであふれていて、必要なものとそうでないものが混在し、いわゆる散らかっている状態

2.一見作業エリアはすっきりとしていて良い状態にみえるが、必要なものがどこにあるのかわからない(片づけた人しか知らない)状態

いずれも作業に支障をきたし、品質が管理できるとは言えない。

 

後工程はお客様

製品は、いくつかの工程を経て完成する。

次の工程はお客様である、という気持ちで自分の作業をする。

つまりお客様である次工程に自分の作業で失敗したものは渡さない。良品のみ渡す。

作業者教育するうえで、この点をしっかりと植えつけることが大切である。

 

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